SU 29 33% Krill – Model

Uprostřed letošního léta jsem si pořídil novou stavebnici modelu SU 29 33% od známé firmy Krill – Model, když už jsem před tímto modelem létal s modelem Katana 33% téže firmy. Proč jsem zvolil jako svůj nový model právě tento typ?

Pro akrobatické létání v předchozích létech jsem používal i několik špičkových akrobatických modelů o rozpětí 3 m. Tyto velké modely létají majestátně, relativně pomalu a samozřejmě zalétnou prakticky všechny akrobatické obraty. Jejich handicapem je díky jejich velikosti náročnější transport na letiště, o dost vyšší pořizovací náklady jak za model, tak za jeho vnitřní vybavení, i provozní náklady. Proto jsem postupně přešel na akrobatické létání s modely o rozpětí cca 2,6 m. Dnešní moderní létání 3D obratů vyžaduje velmi obratný model s velkou úhlovou rychlostí otáčení okolo všech os modelu, dokonalé držení dané dráhy letu, velký rozsah letových rychlostí a relativně malou letovou hmotnost. Těmto požadavkům už předchozí model Katana od Krilla plně nevyhovuje.

Model v dodávané stavebnici je prakticky hotový. Zbarvení modelu jsem zvolil jednoduché v provedení BASE LINE orange, které jsem doplnil oranžovými pruhy. Zářivě žluté zbarvení modelu je velmi dobře v letu modelu viditelné, což je velmi důležité. K dokončení do letového stavu stačí pouze usadit a namontovat motor s příslušenstvím, nádrž, nalepit laminátové páky do výřezů v kormidlech, vyrobit a namontovat táhla k servům a lanka k ovládání směrovky, namontovat serva a kompletní RC vybavení. Následovalo pečlivé nastavení maximálních výchylek na všech kormidlech, které umožňovaly jejich závěsy a nastavení dokonalého souběhu serv na výškovce a křidélkách na vysílači. Při kontrole  vyšlo těžiště přesně na dané místo, bez dovažování. Tento model je můj 39. na benzínový motor.

Parametry modelu a použité vybavení:

  • Rozpětí modelu: 2,62 m
  • Celková délka trupu bez kužele: 2,36 m
  • Kompletní letová hmotnost modelu s plnou 1 litrovou nádrží: 11,5 kg.
  • Motor: DLE 111
  • Použité vrtule: PT 27/10, BAMBULA 26/12
  • Servo směrovky: HS 7955TG – 1x
  • Serva výškovky: HS 7955TG – 2x
  • Serva křidélek: HD 9150MG – 4x
  • Servo plynu motoru: HS 5625MG – 1x
  • Instal Box: Vlach Elektronik upravený na FASST 2,4 Ghz
  • Elektronické vypínače: 3x
  • Napájení přijímače a serv: 5 x Nicd Sanyo 2 400 mA , 4 x Nicd Sanyo 1 700 mA
  • Napájení zapalování motoru: 4 x Nicd Sanyo 1 800 mA

Zálet modelu SU 29 33%

Dne 20.září 2009 jsem jel s modelem poprvé na naše modelářské letiště. Namontovaný motor DLE 111 byl úplně nový a ještě vůbec neběžel. Po zkušenostech s mými předchozími motory DL a DLE tyto motory vůbec nezabíhám. Po jejich montáži do modelu a jejich nahození pak během vyjetí jedné nádrže seřídím motor na maximální otáčky, spolehlivý a nízký volnoběh a dokonalý chod motoru v celém režimu otáček, aby šel okamžitě a rychle za plynem. Pak už s modelem normálně létám, ale zbytečně jej dlouho nevytáčím do jeho maximálních otáček.

Přikládám několik pořízených fotografií z tohoto záletu.

su29_1

Montáž motoru DLE 111 s originálními tlumiči a jeho zapalováním na modelu

su29_2

su29_3

Vizuální kontrola nádrže a tankování při prvním plnění benzínem.

su29_4

su29_5

su29_6

Složený SU 29 v plné parádě.

su29_7

První nahazování motoru DLE 111.

su29_8

Motor nastartován.

su29_9

Motorová zkouška po seřízení motoru.

su29_10

SU 29 vyjíždí ze stojánky k jeho prvnímu startu a letu.

su29_11

Pohodové visení při 1.letu modelu v bezpečné výšce.

Su 29 splnil moje představy o výborném akrobatickém modelu přiměřené velikosti. Po startu modelu jsem s ním ihned začal létat akrobatické 3D obraty. Všechna kormidla nastavená přesně v neutrálu jsem nemusel vůbec dotrimovávat. Takže už se těším na letovou sezonu v příštím roce s tímto modelem.


Copyright: články a fotografie v nich použité jsou duševním vlastnictvím jejich autorů. Můžete si je číst, prohlížet a uchovávat pouze pro svou osobní potřebu. Jakékoli jiné využití a šíření, například použití na jiných webových stránkách nebo komerční využití je přísně zakázáno.

. WordPress