Perigee – část 2
Po dokončení modelu v kostře následovalo potahování. Celý model je potažen nažehlovací fόlií Oracover. Nápisy na modelu jsou zhotoveny ze samolepící fόlie.
Potahování křídla a trupu bylo poněkud pracnější, než u jiných modelů, díky zakřiveným plochám na trupu, ale především kombinovanému barevnému provedení křídla.
Barevné provedení modelu je zhotoveno dle skutečného modelu Pedigee, s kterým létal Tom Brett na MS 1962. Barevné provedení je netradiční a zvyšuje eleganci celého modelu.
Díky mohutnosti směrovky a ocasním ploch modelu i při použití velmi lehké balzy na zhotovení ocasních ploch a zadní části trupu bylo zřejmé, že k dosažení správné polohy těžiště modelu bude nutno model vpředu dovážit. Na poloze těžiště modelu na tětivě profilu křídla u trupu směrem k náběžné hraně křídla se při lichoběžníkovém tvaru křídla podílí rovná náběžná hrana křídla s nulovým úhlem skosení dozadu.
Proto jsem i místo původně zamýšleného použití motoru Webra 6,5 ccm použil těžší a výkonnější dobový motor Super Tiger G21 46 o objemu 7,5 ccm z roku 1962. Je to první vyráběný motor Super Tiger o obsahu 7,5 ccm.
I přes použití tohoto motoru a umístění akumulátorů přijímače pod nádrží u motoru jsem byl nucen dovážit model kvůli těžišti ještě 12 dkg olova v předku trupu pod motorem.
K řízení modelu jsem instaloval kompletní historickou RC soupravu Futaba s vysílačem Robbe CM-Rex Multisoftsystem z roku 1985 s VF modulem v pásmu 40 MHz. Jedná se o první typ počítačové RC soupravy Futaba, prodávané v Evropě firmou Robbe. Vysílač již umí všechny dnes používané funkce k dokonalému ovládání serv modelu, včetně časovače a integrovaného otáčkoměru vrtule motorů.
Kompletní hmotnost hotového modelu s prázdnou nádrží je 2 560 g, což je o 180 g více, než uváděná hmotnost modelu Toma Bretta.
Více o zhotovení modelu je vidět na fotografiích.
Už se těším na to, až s modelem Pedigge promíchám jarní vzduch nad modelářským letištěm.
Předchozí část článku